Bijzonder stap in feminisme: menstruatie is nu ook een zaak van mannen

Comfortondergoedmerk Thinx heeft een opmerkelijke campagne gelanceerd rondom menstruatie waarin mannen de hoofdrol spelen en ook te maken krijgen met MENstruatie.

Het merk beoogt niet alleen een bijzondere advertentie op te leveren, maar ook meer ruimte voor vrouwen te scheppen. Menstruatie is namelijk een natuurlijk fenomeen waar elke vrouw mee te maken heeft, maar dat cultureel gezien nog een onderwerp van schaamte en stiekemheid is. In het licht van gelijke rechten voor de vrouw is het dan ook zaak dat dit soort weggemoffelde aspecten van vrouw-zijn meer ruimte innemen.

Speaking of the campaign, Thinx Inc. CEO Maria Molland highlights that “people with periods are taught from a young age that one of our body’s natural processes is something to be ashamed of, and something we should go to great lengths to conceal. We’re taught to hide our period products in our sleeves on the way to the restroom, and constantly check our clothes for any leaks or stains. In fact, 80% of teens [with periods] report a negative association with periods, and say they are gross or unsanitary.” To combat this, the campaign aims to normalise the subject of periods by extending the conversation to the half of the population that doesn’t experience them, namely cisgender men. (Bron)