Zelfhulpboek voor de digitale generatie

Tot slot enkele afbeeldingen uit een boek dat ik mezelf net cadeau heb gegeven: ‘The Age of Earthquakes’ van criticus Shuman Basar, kunstenaar Douglas Coupland en curator Hans Ulrich Obrist. Het boek gaat – nope – dus niet over aardbevingen, maar wil een opvolger zijn van Marshall McLuhan’s beroemde slogan ‘The medium is the message’. Hierin beschrijft McLuhan hoe de manier waarop mensen communiceren wordt beïnvloed via het medium waarmee ze communiceren – in McLuhans tijd televisie, nu het internet.
‘The Age of Earthquakes’ ademt dus onze Zeitgeist (wonderlijk dan trouwens dat de auteurs ervoor gekozen hebben om dit te vangen in een boek i.p.v. in een online medium dat up to date kan blijven..) en doet dat op hilarische wijze. Grote herkenbaarheid leidt tot glimlachmomenten die soms een beetje pijnlijk worden.
Dit bericht komt uit m’n wekelijkse nieuwsbrief ‘Curated Culture’ waar ik elke week de laatste berichten rondom ‘future affairs’ naar je opstuur: wat zijn dé technologiche ontwikkelingen die jouw toekomst gaan bepalen? Elke zaterdagochtend de nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je hier in.